turnusy rehabilitacyjne ośrodki rehabilitacyjne

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

I. Jakie dokumenty należy niezwłocznie odesłać do POLONUS S.C. po dokonaniu rezerwacji?


• Podpisany 1 egzemplarz umowy - zgłoszenia,
• Kserokopię „Orzeczenia o niepełnosprawności” lub w przypadku jego braku kserokopię wypełnionego – „Wniosku lekarza o skierowanie na turnus rehabilitacyjny”,
• Oryginał druku –„Informacji o wysokości przyznanego dofinansowania” - dotyczy wyłącznie uczestników ubiegających się o dofinansowanie z MOPS/PCPR.

 

II. Jakie dokumenty należy zabrać ze sobą na turnus rehabilitacyjny?


• Egzemplarz umowy - zgłoszenia, który jest jednocześnie skierowaniem,
• Wypełniony i podstemplowany przez lekarza druk: „Informacja o stanie zdrowia”,
• Kserokopię „Orzeczenia o niepełnosprawności” lub w przypadku jego braku wypełniony „Wniosek lekarza o skierowanie na turnus rehabilitacyjny”,
• Potwierdzenie dokonania zaliczki i dopłaty,
• Dokument tożsamości.
W przypadku nie okazania na turnusie rehabilitacyjnym w/w dokumentów lekarskich, Ośrodek doliczy 8% podatku VAT z tytułu pobytu wypoczynkowego lub zastosuje odrębny cennik pobytów komercyjnych.

 

III. Co należy niezwłocznie złożyć w MOPS/PCPR w przypadku otrzymania dofinansowania?


Wypełniony i podpisany druk: „Informacja o wyborze turnusu rehabilitacyjnego”, który klient otrzymuje wraz z dokumentami od POLONUS S.C.

 

IV. Kiedy należy dokonać płatności za turnus rehabilitacyjny?


• zaliczka podana na umowie, płatna na rachunek bankowy POLONUS S.C. w ciągu 14 dni od dnia dokonania rezerwacji lub innym terminie jeśli umowa stanowi inaczej.
• dopłata - zgodnie z terminem płatności podanym na umowie. Osoby korzystające z dofinansowania pomniejszają kwotę dopłaty o wysokość przyznanego dofinansowania z MOPS/PCPR
Prosimy o bezwzględne przestrzeganie terminów płatności. Brak wymaganej wpłaty w terminie może spowodować skreślenie z listy uczestników.

 

V.  Jak złożyć rezygnację z udziału w turnusie rehabilitacyjnym.


Rezygnacja winna być zgłaszana telefonicznie lub osobiście w biurze, a następnie niezwłocznie potwierdzona w formie pisemnej, złożonej w biurze lub przesłanej listownie bądź w formie elektronicznej na adres rezygnacje@polonus.travel.pl

 

IV. Na jaki numer rachunku należy dokonać wpłaty za turnus rehabilitacyjny?


Wszelkie dane do przelewu zaliczki i dopłaty są zamieszczone na umowach zawieranych przez nasze biuro.

 

VII. Co należy wpisać w polu "tytuł przelewu”?


Przykład: nr rezerwacji, Imię i Nazwisko uczestnika, Miejscowość i Nazwa Ośrodka, termin pobytu.

 

VIII. Kiedy uczestnik otrzymuje fakturę za pobyt na turnusie rehabilitacyjnym?


Uczestnik otrzymuje fakturę za pobyt na turnusie rehabilitacyjnym po dokonaniu pełnej wpłaty za turnus i dostarczeniu do Organizatora kserokopii orzeczenia o stopniu niepełnosprawności lub kserokopii wypełnionego przez lekarza wniosku o skierowanie na turnus rehabilitacyjny.
Faktury będą wydawane klientom:
• Podczas trwania turnusu rehabilitacyjnego lub
• Po zakończeniu turnusu rehabilitacyjnego listownie Pocztą Polską lub drogą elektroniczną.
Wszelkie uwagi do treści wystawianych faktur należy zgłaszać najpóźniej na 30 dni przed rozpoczęciem turnusu. Jeśli faktury mają być wystawiane na firmy: zakład pracy, fundacja, stowarzyszenie itp., należy zgłaszać to niezwłocznie po otrzymaniu umowy.
W terminie późniejszym uwagi nie będę uwzględniane.

Proszę czekać ...